Lipsa șoferilor din Marea Britanie generează o criză de alimente și un viitor incert

Lipsa șoferilor din Marea Britanie generează o criză de alimente și un viitor incert
Publicat: 09/09/2021, 12:36
Actualizat: 09/09/2021, 12:37

Marea Britanie se confruntă cu o penurie de șoferi de camioane atribuită pandemiei, dar și Brexit-ului, în urma solicitărilor cerute de șoferi potrivit cărora este nevoie de modificarea regulilor de imigrație. Șefii supermarketurilor au avertizat că lipsa șoferilor ar putea duce la probleme majore în lanțurile de aprovizionare, care ar putea dura până la Crăciun. Cu toate acestea, guvernul spune că industria transporturilor și a comerțului cu amănuntul trebuie să pregătească noi șoferi.

Potrivit BBC, Marea Britanie se confruntă în prezent cu un deficit de 100.000 de șoferi, dintr-un total de aproximativ 600.000, existenți înaintea pandemiei. Acest lucru a crescut semnificativ, deși a existat o penurie de aproximativ 60.000 de șoferi înainte de Covid, în principal din cauza modificărilor regulilor de migrație ca urmare a Brexit-ului .

Mulți șoferi europeni s-au întors în țările lor de origine sau au ales să lucreze în alte sectoare. În plus, birocrația crescută implicată în călătoriile către și dinspre Marea Britanie înseamnă adesea costuri mai mari pentru șoferii care sunt plătiți pentru distanță, mai degrabă decât pentru timp.

Și modificările regimului fiscal britanic post-Brexit pot însemna, de asemenea, că munca în Marea Britanie este mai puțin atractivă pentru mulți șoferi de vehicule grele.

Nivelurile de salarizare din industrie sunt relativ scăzute, cu ore lungi, ceea ce a determinat o serie de firme să facă publice ratele de salarizare.

Șoferii care lucrează în prezent în industrie raportează o serie de alte probleme din sector, cum ar fi scăderea accesului și calitatea facilităților.

În plus, vârsta medie a unui șofer de vehicule grele în Marea Britanie este de 55 de ani, astfel încât industria are o rată ridicată a pensionărilor.

Ce impact are lipsa șoferului de camioane

Alături de problemele din alte sectoare cheie, deficitul masiv al șoferilor de camioane contribuie la probleme semnificative ale lanțului de aprovizionare în întreaga economie a Regatului Unit.

Unele sectoare se confruntă cu dificultăți de câteva luni, cu toate acestea problema pare să fi devenit deosebit de acută în ultimele săptămâni.

Industria ambalării cărnii și a industriei mai largi de prelucrare a alimentelor se numără printre sectoarele care suferă cele mai acute probleme de personal.

Din cauza aceleiaşi penurii, dar şi a lipsei de forţă de muncă în general, cultivatorii de legume din Scoţia sunt nevoiţi să arunce tone de legume.

Confederaţia Industriei Brita­nice (BCI) avertizează că ar mai putea trece încă doi ani până când problema penuriei de forţă de muncă ce pune presiune pe lanţurile de aprovizionare şi productivitatea din Marea Britanie va fi soluţionată, potrivit export.org.uk.

Marea Britanie se confruntă şi cu o penurie de produse chimice necesare tratării apelor pe fondul Brexitului.

Autorităţile britanice au suspendat reglementările privitoare la tratarea reziduurilor din cauza unei crize de produse chimice necesare în condiţiile în care lanţurile de aprovizionare sunt sub presiune din cauza Brexitului, notează Bloomberg.

Marea Britanie nu este singura țară care se confruntă cu o criză a șoferilor de camioane

Europa are un deficit estimat la 400.000 de șoferi. Dar nici o altă țară nu a simțit dublul impact al Regatului Unit, scrie Aditya Chakrabortty, un editorial pentru The Guardian.

Această combinație a dus la un miniexod de muncitori din Marea Britanie: mai mult de unul din patru muncitori bulgari și români au plecat de la începutul anului 2020, un motiv pentru care rafturile din supermarketurile britanice sunt goale, fructele nu au fost recoltate, a scris Chakraborttty.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
VIDEO Momentul atacului din Crângași. O cameră de bord i-a înregistrat pe cei doi tineri...
Prințul Harry și Meghan Markle, probleme grave cu legea! Ducii de Sussex nu și-au plătit...
Fostul milionar din fotbalul românesc a ajuns sărac lipit pământului la 72 de ani! A...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
La 12 zile după nuntă, un tânăr din Indonezia a aflat că soția lui era...
Afacerea cu care s-au îmbogățit doi români întorși după 7 ani din Italia. Sebastian și...
Dieta CIUDATĂ a lui Michelle Obama, la 60 de ani! Alimentul la care a renunțat...
Crima din Crângaşi, produsă din cauza unui Like dat pe Facebook. Victima încercase să îşi...
Cine e, de fapt, bărbatul omorât în bătaie în Crângași! Breaking news
Un bărbat a atacat cu un cuțit mai mulți oameni, în plină stradă! Unde s-a...
Top cele mai bombate posterioare! Vedetele își etalează trupurile în țările calde
Volkswagen dă startul precomenzilor lui Golf GTI. Cât costă acesta?
Iată cine este bărbatul ce l-a împuşcat pe premierul slovac. Este membru al Societăţii Scriitorilor...
Nouă ERUPȚIE COLOSALĂ pe Soare! S-a VĂZUT tocmai din...
Lege pentru românii care au camere de supraveghere. Este obligatoriu la casă și la bloc
Cine a câștigat marele trofeu Chefi la cuțite! La cine a mers trofeul și cine...
Val polar în România! Anunțul îngrijorător al meteorologilor
Julia este hotărâtă să nu îi mai ierte greșelile lui Robi: „Vreau să îți spun...
Lavinia Pîrva, despre momentele dificile din mariajul cu Ștefan Bănică Jr.: ”A fost o perioadă...
BANCUL ZILEI. Bulă: - Moșule, când e mai bine să mă însor, mai devreme sau...
Valurile de căldură au cauzat 150.000 de morți pe an în lume, între 1990 și...
×